Titlu: Cartea învățământului la distanță, de la grădiniță la clasa a XII-a: Predarea pentru implicare și impact în orice mediu de învățare
Autori: Douglas Fisher, Nancy Frey și John Hattie
Data apariției: Decembrie 2021
Cumpărați online:
Titlu: Cartea învățământului la distanță, de la grădiniță la clasa a XII-a: Predarea pentru implicare și impact în orice mediu de învățare
Autori: Douglas Fisher, Nancy Frey și John Hattie
Data apariției: Decembrie 2021
Cumpărați online:
Descriere
Pandemia, izbucnită pe neașteptate, ne-a luat prin surprindere în anul 2020, toate sistemele de oriunde fiind afectate. A fost începutul unui fenomen global care avea să se întindă pe o perioadă lungă și dificilă.
Învățământul a reacționat rapid și a construit o soluție pentru că educația trebuia să meargă mai departe. Așa a apărut învățământul de la distanță generalizat. Lucrarea „Cartea învățământului la distanță” pleacă însă de la premisa că ceea ce s-a întâmplat în anul școlar trecut a fost o soluție rapidă construită din necesitate. „Ca să fie clar: predarea în timpul pandemiei din 2020 nu a fost deloc învățământ la distanță. Nu a fost nici școlarizare la domiciliu, aceasta fiind o opțiune exercitată de părinți pentru anumite motive (de exemplu, religie, nemulțumire față de școala publică). A fost pedagogie de criză.” (p. 1)
Învățământul la distanță presupune proiectare, realizare și evaluare a derulării lui, diferite de cele obținute în clasa fizică. Autorii lucrării ne propun numeroase soluții și instrumente de lucru pentru a iniția și coordona învățarea la distanță a elevilor noștri. Avantajul acestora este că au trecut toate testul aplicabilității la clasă. Construcția didactică a autorilor are la bază rezultate de meta-analiză derulate astfel încât să fie abordate în principal acele metode care au un impact mai mare asupra învățării.
Lucrarea „Cartea învățământului la distanță” cuprinde două planuri distincte care se completează și susțin reciproc: textul scris și numeroasele materiale video (61 filme) care explicitează și întăresc ideile de bază. Soluții teoretice și reflecții ale cadrelor didactice în urma aplicării lor dau cititorilor posibilitatea de a alege ceea ce s-ar potrivi specificului fiecărei clase, de la primii ani de școală (care în unele țări începe înainte de 6 ani) până la finalul liceului. Multe dintre instrumentele propuse pot fi de asemenea descărcate de pe pagina dedicată. Lucrarea determină (chiar dacă nu invită explicit) gândirea critică, reflecția și inovația didactică individuală, fără de care nu poate avea loc un proces de învățare efectivă, nici în clasa fizică, nici la distanță.
„Cartea învățământului la distanță” este așadar o lucrare care trebuie parcursă de cadrele didactice pentru că multe dintre ideile prezentate pot fi folosite și în clasele fizice, iar dacă trebuie să inițiem învățarea de la distanță, atunci instrumentele și modul de lucru propuse devin indispensabile, iar materialele video ghidează la fiecare pas acțiunea didactică. În plus, și în situații de normalitate putem menține unele tipuri de relaționare cu elevii, de la distanță, pentru a-i sprijini, personalizând, în învățare.
Despre autori
Dr. DOUGLAS FISHER este profesor universitar de leadership educațional la San Diego State University și conducător al Health Sciences High & Middle College. A profesat în calitate de cadru didactic, specialist în dezvoltarea limbajului și administrator în școli publice și organizații non-profit, inclusiv 8 ani ca director al dezvoltării profesionale pentru City Heights Collaborative. Doug s-a implicat în comunități profesionale de învățare timp de mai multe decenii, formând echipe care proiectează și implementează sisteme cu impact asupra predării și învățării. A publicat numeroase cărți despre predare și învățare, precum The Teacher Credibility & Collective Efficacy Playbook și PLC+.
Dr. NANCY FREY este profesor universitar de leadership educațional la San Diego State University și conducător al Health Sciences High & Middle College. A lucrat în calitate de cadru didactic de educație specială, specialist în lectură și administrator în școli publice. Nancy s-a implicat ca membru în comunități profesionale de învățare și în proiectarea de sisteme la nivel de școală pentru a ameliora predarea și învățarea pentru toți elevii. A publicat numeroase cărți, inclusiv The Teacher Clarity Playbook și Visible Learning for Literacy.
Dr. JOHN HATTIE este cercetător premiat în educație și autor bine cotat, cu aproape 30 de ani de experiență în studiul eficienței în învățarea și performanța elevilor. Studiul său, cunoscut ca Visible Learning®, sintetizează peste 1.600 de meta-analize ce includ peste 95.000 de studii implicând peste 300 de milioane de elevi din toată lumea. A prezentat și prezidat la mai mult de 350 de conferințe internaționale și a primit numeroase premii pentru contribuțiile sale în educație. Publicațiile sale remarcabile includ Visible Learning, Visible Learning for Teachers, Visible Learning and the Science of How We Learn și, mai recent, 10 Mindframes for Leaders.
Introducere
Doug Fisher prezintă obiectivele acestei cărți.
Vince Bustamante vorbește despre baza de date Visible Learning.
John Hattie vorbește despre învățământul la distanță.
Nicole Law vorbește despre provocări legate de echitate asociate învățământului la distanță.
Nancy Frey transmite un mesaj educatorilor.
Modulul 1: Îngrijiți-vă bine
Kameron Warfield vorbește despre spațiul său de lucru dedicat.
Brian Kennedy prezintă rutinele și programul său de dimineață.
Kristen Speck vorbește despre tehnicile sale de gestionare a stresului.
Modulul 2: Primele zile de școală
Yamily Sanchez prezintă înțelegerile pe care le-a încheiat cu clasa.
Joe Marsella antrenează preșcolarii într-o discuție cu o marionetă.
Thomas Tutogi își prezintă programul săptămânal.
Tyler Servis își prezintă clasa prin prisma unui sistem de management didactic.
Aida Rotell discută despre prima oră predată virtual și amintirile sale legate de aceasta.
Modulul 3: Relațiile profesor-elev văzute de la distanță
Paul Van Straatum vorbește despre cum și-a menținut relațiile cu elevii când a trecut la învățământul la distanță.
Demetrius Davenport vorbește despre importanța relațiilor.
Uriel Cortez vorbește despre experiența sa ca elev și despre cum l-au schimbat profesorii prietenoși.
Keelie Bauman își prezintă ideile cu privire la interacțiunea cu elevii „greu de învățat”.
Alex Gonzalez își prezintă opinia cu privire la valoarea discuțiilor în învățământul la distanță.
Brianna Castellanos vorbește despre pedagogia sa de tip „pop-up”.
Modulul 4: Credibilitatea cadrului didactic văzută de la distanță
Maggie Fallon vorbește despre modul în care menține o relație bazată pe încredere.
Javier Vaca vorbește despre cum să ne păstrăm competența.
Joanna Schaefer vorbește despre dinamism și pasiune.
Ashlee Montferret discută modalități de menținere a unei relații apropiate cu elevii.
Modulul 5: Claritatea cadrului didactic văzută de la distanță
Armen Kassabian citește cu voce tare.
Olivia Amador vorbește despre importanța clarității cadrului didactic în învățământul la distanță.
Kim Elliot și Kasey Woollard vorbesc despre examinarea aprofundată a standardelor pentru a identifica ce trebuie să știe elevii.
Cody O’Connell își discută opiniile despre șablonul de planificare.
Matt Gavin vorbește despre definirea intențiilor de învățare și a criteriilor de reușită.
Melissa Noble le prezintă elevilor săi intențiile de învățare și criteriile de reușită.
Marnitta George prezintă criteriile de reușită folosind o listă de verificare și o rubrică.
Oscar Corrigan vorbește despre asigurarea relevanței pentru elevi în învățământul la distanță.
Modulul 6: Activități antrenante
Marisol Thayre vorbește despre implicarea elevilor de-a lungul unui continuum.
Christian Capetillo vorbește despre funcții și instrumente.
Laura Hancock demonstrează clasa ei virtuală.
Hilda Martinez demonstrează unele instrumente pentru alfabetizarea timpurie.
Staci Benak își prezintă opiniile cu privire la consecvență.
Jacob Hampson vorbește despre utilizarea unui planificator pentru învățământul la distanță.
Hayley Sampson prezintă modul în care folosește planificatorul pentru învățământul la distanță.
Jean Lawton vorbește despre întâlnirile pe care le are individual sau în grupuri mici cu elevii cu dizabilități pentru a-i sprijini să învețe.
Modulul 7: Planificarea unităților de învățare pentru învățământul la distanță
Bryan Dale exemplifică modul în care gândește când citește.
Hilda Martinez folosește predarea directă în învățământul la distanță pentru elevii ei de vârstă mică.
Heidi Allen demonstrează în fața elevilor un exemplu de problemă rezolvată.
Angie Hackman folosește în prelegerile sale video o funcție integrată de întrebări și răspunsuri pentru a verifica dacă elevii au înțeles.
Shayna North își antrenează elevii într-o lecție online de gătit.
Broc Arnaiz prezintă elevilor redarea textului.
Joseph Assof vorbește despre provocările legate de întrebări în învățământul online.
Nick Regas vorbește despre importanța exercițiilor în învățare.
Nick Swift vorbește despre rolul practicii în cursul său online de educație profesională și tehnologică.
Modulul 8: Feedback, evaluare și notare
Chris Ewing vorbește despre tipurile de feedback de care au nevoie elevii în învățământul la distanță, precum și despre scopurile acestuia.
Elleisha Elzien vorbește despre transmiterea de feedback către elevi.
Ebony Peralta vorbește despre legăturile dintre relațiile elev-profesor și feedback.
Jeff Bonine vorbește despre feedback din partea elevilor.
Annaleah Gonzalez vorbește despre verificarea înțelegerii în învățământul la distanță.
Jonathon Walker vorbește despre utilitatea simulărilor.
Ricki Wilder vorbește despre evaluarea pe bază de competențe.
Modulul 9: Învățarea, la distanță sau nu
Chas Beam vorbește despre importanța învățării sociale și emoționale.
Marisa Pena vorbește despre a cunoaște ce știu elevii și despre a nu pierde timpul.
Sheri Johnson vorbește despre importanța păstrării unei atitudini pozitive și a recunoașterii diverselor emoții pe care le trăim cu toții.
Kurt Olson vorbește despre melanjul tehnologiilor didactice.
Cynthia Ramirez vorbește despre crearea ocaziilor de interacțiune socială.
Dominique Smith transmite un mesaj educatorilor.