Cultivarea comportamentului pro-social în grupele Step by Step

Ce reguli sunt adecvate la grupele mici?, Cum se stabilesc regulile grupei?, În ce măsură acestea sunt respectate?, Ce aspecte negociază copiii?, De ce accentul pe jocuri de cooperare în defavoarea competiției? sunt întrebări care și-au găsit răspunsurile în cadrul atelierului Cultivarea comportamentului pro-social în grupele Step by Step. Bogăția de jocuri prezentate, metodele și tehnicile noi și inovative, ideile care ilustrează centrarea pe copil au constituit tot atâtea surse de inspirație pentru participante din portofoliul alternativei Step by Step. Atelierul a oferit inclusiv considerații generale, teoretice, despre ce este comportamentul pro-social și cum se cultivă acesta prin modul de organizare a clasei Step by Step și prin practicile democratice prezente, de la stabilirea regulilor, responsabilitățile asumate individual sau în grup, alegerile, negocierile și deciziile luate de copii cu privire la ce învață, cu ce materiale, cu ce parteneri de lucru.

Moderator:

Cristiana Boca – profesor consilier școlar, coordonatoarea Departamentului de Educație Timpurie din cadrul Centrului Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională

Invitați:

Corina Pintilie – profesor pentru învățământ preșcolar Grădinița cu Program Prelungit Otilia Cazimir Baia Mare

Corina Fekete – profesor pentru învățământ preșcolar Grădinița cu Program Prelungit Step by Step Baia Mare

Mariana Ferțigan – profesor pentru învățământ preșcolar la Grădinița cu Program Prelungit Floare de Colț Baia Mare

Liliana Vârsta – profesor pentru învățământ preșcolar ,Grădinița cu Program Prelungit nr. 7 Sighetul Marmației