Opt școli au fost dotate cu tablete grafice și table inteligente prin proiectul Edu2023
78 de table interactive și 236 de tablete grafice au ajuns în 8 școli primare și gimnaziale din trei județe pentru creșterea calității și sustenabilității mediului educațional pentru peste 2500 de elevi. Este vorba de Școala Gimnazială “Mihai Viteazul” Pucioasa, Școala Gimnazială nr. 4 Pucioasa, Școala Gimnazială “Diaconu Coresi” Fieni (județul Dâmbovița) și școlile din localitățile Băița, Șoimuș (județul Hunedoara), Bicaz, Bicaz Chei și Tașca (județul Neamț), unități de învățământ în care Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională desfășoară pentru al doilea an proiectul Edu2023, susținut financiar de compania HeidelbergCement România.
Pachetul interactiv cu care au fost dotate școlile din proiect beneficiază de tehnologie de ultima-generație și mizează pe ușurință în utilizare pentru profesori, funcționalitatea încorporată, actualizând experiența de predare la un nivel high-tech în școală. De asemenea pot fi utilizate atât pentru învățământul la distanță cât și pentru cel față în față și se integrează ușor cu diferitele soluții de învățământ la distanță sprijinind modul de predare interactiv, lucru apreciat unanim de reprezentanții școlilor incluse în proiectul Edu2023.
Claudia Ionescu, directoarea Școlii Gimnaziale Nr. 4 ”Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa, afirmă că “Pentru a asigura acces egal la educație elevilor școlii, pentru a asigura profesorilor școlii aparatură specifică pentru predarea online, într-un an în care procesul de predare-învățare-evaluare a fost reinventat, a fost nevoie de mult efort pentru dotare. Prin Proiectul „Edu2023. Copii fericiți, comunități sustenabile” elevii și profesorii scolii noastre beneficiază de tablete pentru elevi, tablete grafice pentru profesori, videoproiectoare si table interactive. Mai mult, cadrele didactice din învățământul primar au beneficiat de formare pe teme de interes, de schimburi utile de experiență, de împărtășire și valorizare de bune practici educaționale.”
La rândul său, Elena-Maria Negrean, directoarea Școlii Gimnaziale Șoimuș, arată că „Elevii cunosc aceste tehnologii, iar rolul profesorilor este să-i ghideze în utilizarea inteligentă a mediului online. Aplicarea tehnologiei și în sala de clasă va duce la transformarea metodelor de predare și va recrea complet modul în care elevii abordează procesul de învățare, elevii beneficiind de o experiență de învățare interactivă, bogată și variată.”
Proiectul Edu2023 – Copii fericiți, comunități sustenabile își propune ca în localitățile în care trăiesc și muncesc familiile angajaților companiei care finanțează acest program, HeidelbergCement România, școlile să răspundă prompt nevoilor de învățare ale copiilor, în condițiile crizei sanitare și mai departe. Astfel, școlile să devină moderne și sustenabile, bazate pe resurse și tehnologii de calitate, inclusive si accesibile tuturor copiilor, adaptate secolului XXI.
“Comunitățile locale au fost întotdeauna în centrul priorităților pentru noi, iar investițiile pe care le facem constant în proiectele dezvoltate alături de partenerii noștri non-guvernamentali, vin să contribuie la bunăstarea și creșterea sustenabilă a acestora. În ultimii ani, ne-am concentrat în special pe nevoile din domeniul educației și sănătății, acestea fiind direcții cheie care au rezultat în urma procesului de consultare a stakeholderilor, pe care îl derulăm de peste 11 ani în comunitățile gazdă. Suntem convinși că pachetul interactiv, cu care am reușit să dotăm școlile din proiect, reprezintă un real sprijin pentru profesori și va fi apreciat de beneficiarii finali ai procesului de predare – elevii. ” a declarat Florian Aldea, Președinte-Director General HeidelbergCement România.
La rândul său, Carmen Lică, directoarea Centrului Step by Step, arată că „Pandemia a reconfigurat practicile educaționale de la interacțiunea „față-în-față” la mediul online, punând în centrul atenției faptul că predarea, învățarea și tehnologia nu mai pot fi tratate separat, ci împreună pentru un viitor al educației asistată de tehnologie. Este evidentă nevoia adaptării sistemului de educație la evoluția tehnologică pentru dezvoltarea competențelor atât în rândul elevilor, cât și în rândul cadrelor didactice.”
Edu2023 – Copii fericiți, comunități sustenabile este un proiect inițiat de Centrul Step by Step și implementat cu susținerea financiară a companiei HeidelbergCement România. Proiectul se desfășoară în 11 localități din 3 județe – Hunedoara (Șoimuș, Băița, Chișcădaga, Hărțăgani, Boholț, Păuliș, Bălata), Dâmbovița (Fieni, Pucioasa) și Neamț (Tașca, Bicaz și Bicaz-Chei). Proiectul vizează peste 2.500 de copii, 159 cadre didactice formate din 25 grădinițe și școli și susținerea cu materiale de ghidaj a aproape 3.000 de părinți.
Proiectul va spori competențele profesionale ale cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar, prin formare continuă și schimburi de experiență și va crește calitatea actului educațional la grupe și clase prin asistență tehnică și mentorat.
Despre Centrul Step by Step
Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională derulează proiecte pentru modernizarea educației și dezvoltare comunitară sustenabilă și este principalul promotor din România al principiilor educației timpurii de calitate.
Din 1994, în parteneriat cu Ministerul Educației, Centrul Step by Step implementează Alternativa Educațională Step by Step, aplicată în prezent în peste 320 de grădinițe și școli publice din 38 de județe.

Despre HeidelbergCement România
HeidelbergCement România SA este unul dintre cei mai importanți producători de ciment, betoane și agregate din România, membru al grupului german HeidelbergCement.
HeidelbergCement România S.A. deține trei fabrici de ciment, situate la Tașca, Fieni și Chișcădaga, 21 stații de betoane, 8 cariere și 5 balastiere de agregate, iar investițiile realizate în România se ridică la aproximativ 550 de milioane de euro.
Dezvoltarea durabilă este cel mai important element al filosofiei companiei care acordă o atenție specială protejării mediului, prin investiții constante în tehnologii, dar și în programe de educație și formare profesională.