Tranziții line din familie în creșă sau grădiniță

În contextul dezvoltării socio-emoționale a copilului de până la 6 ani, în cadrul inițiativei Jocul emoțiilor, atelierul Tranziții line din familie în creșă sau grădiniță a abordat TRANZIȚIILE ca pe un proces continuu pe perioada copilăriei timpurii, o perioadă în care copiii iau contact cu medii diferite, învață într-o varietate de locuri prin interacțiunea cu adulții care-i înconjoară, cu partenerii din grupurile de joacă pe care le frecventează. Între toate aceste medii, creșa și/ sau grădinița reprezintă prima instituție frecventată sistematic de copil, iar calitatea tranziției din familie în acest prim serviciu poate defini interesul și dorința copilului pentru următoarele experiențe școlare. De la stadiul încercării copilului de a se separa de familie, la stadiul insecurității, ca să ajungă la stadiul separării sigure, copiii traversează un proces în care acompanierea educatorilor și a părinților, într-un demers consecvent și coerent necesită multă comunicare și colaborare.

Atelierul a abordat săptămânile premergătoare frecventării creșei/ grădiniței de către copil, despre săptămânile de acomodare de la începutul anului școlar, în vremuri obișnuite, dar și în perioada pandemică pe care o trăim. Participanții au prezentat tranziții line, pozitive, gradate, bine planificate, oferind exemple de bună practică trăite de profesioniști, dar mai ales de copii și familiile lor. 

Invitați:

Rodica Brănișteanu – directoarea Grădiniței cu PP Căsuța cu Povești Bistrița, membră în Comisia Națională de Specialitate pentru nivel preșcolar

Ioana Decean – profesor pentru învățământ preșcolar la Grădinița cu PP nr 12 Step by Step din Alba Iulia

Moderator:

Cristiana Boca – profesor consilier școlar, coordonatoarea Departamentului de Educație Timpurie din cadrul Centrului Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională