Utilizat cu succes în Bacău, pachetul Educație Incluzivă de Calitate ar putea fi implementat în întreaga țară

UNICEF România vrea ca pachetul Educație Incluzivă de Calitate să fie disponibil în întreaga țară, după ce aplicarea lui în județul Bacău a produs rezultate încurajatoare, conform evaluării intermediare. Copiii au devenit mai interesați să participe la ore, 83 % dintre copiii la risc de abandon școlar își continuă studiile, 67% dintre aceștia și-au îmbunătățit participarea școlară, iar 53% au rezultate mai bune, conform evaluării intermediare.

Implementat pentru început în 51 de structuri școlare din județul Bacău, pachetul Educație Incluzivă de Calitate a fost inițiat de UNICEF România în 2014, alături de Ministerul Educației Naționale, autorități locale și ONG-uri, printre care și Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională Step by Step.

Programul propune o nouă abordare a relației elev – școală – comunitate, incluzând cursuri de formare pentru directori și profesori, astfel încât orele să fie mai atrăgătoare pentru toți copiii, consiliere a părinților și educație parentală, creșterea stimei de sine a elevilor și mobilizarea comunității în sprijinul educației.

https://www.facebook.com/UNICEFRomania/videos/661357341044999/

Obiectivul este ca fiecare copil să se înscrie la școală cât mai devreme, să învețe la potențialul său maxim și să fie pregătit corespunzător pentru a reuși pe piața muncii și pentru a avea o participare cetățenească activă, în condițiile în care, în România,doi din zece copii nu termină clasa a VIII-a, iar unul din patru elevi nu termină liceul sau nu face tranziția către liceu. 

Conceput atât în baza intervențiilor derulate în România, cât și a bunelor practici și standardelor de la nivel internațional, pachetul Educație Incluzivă de Calitate are caracter universal și vizează atât creșterea calității educației, cât și participarea școlară a tuturor copiilor, în special a celor vulnerabili.