Lansarea campaniei „Educația Timpurie este iubire!”
Centrul Step by Step lansează “Educația Timpurie este iubire!” – prima campanie realizată în România pentru promovarea beneficiilor pe care Educația Timpurie le aduce în dezvoltarea copiilor și a societății.
În cadrul campaniei, publicul este invitat să descopere pe educatietimpurie.net conceptele de Dezvoltare a Copilăriei Timpurii și Educație Timpurie și să înțeleagă necesitatea de a oferi fiecărui copil un start bun în viață.
Dovezile neuroștiințelor sunt copleșitoare în ceea ce privește impactul experiențelor pozitive din copilăria timpurie pentru dezvoltarea viitorului adult și, potrivit studiilor, cea mai importantă perioadă pentru dezvoltarea creierului o reprezintă primele 1000 de zile de viață, când se formează 80% din legăturile neuronale. Copiii se dezvoltă la adevăratul lor potențial atunci când se simt fericiți și siguri de întreaga dragoste a adulților.
Site-ul educatietimpurie.net îi încurajează pe părinți, ca primi educatori ai copilului, să folosească fiecare context și experiență ca oportunități pentru stimularea dezvoltării psiho-emoționale și intelectuale a copilului.
În același timp, educațietimpurie.net explică o serie de servicii alternative care pot fi dezvoltate de comunitățile locale pentru a oferi copiilor și familiilor un mediu favorabil dezvoltării și acces la interacțiunea cu profesioniștii din educație.
Educatietimpurie.net este structurat pe zece secțiuni explicative: Ce înseamnă Dezvoltare Timpurie, Ce este Copilăria Timpurie, Ce înseamnă Educație Timpurie, Beneficiile Educației Timpurii, Lumea științifică despre Dezvoltarea Timpurie, Educația Timpurie în România, Dezvoltarea serviciilor de Educație Timpurie etc.
Campania “Educația Timpurie este iubire!” și educatietimpurie.net sunt dezvoltate de Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională cu susținerea Lidl România, în cadrul unui amplu proiect de promovare a Dezvoltării Copilăriei Timpurii, de conștientizare a importanței primelor 1000 de zile din viața fiecărui copil și de asigurare a accesului echitabil și incluziv la servicii și resurse pentru Educația Timpurie. Acest proiect a debutat pe 1 ianuarie 2021 cu organizarea de către Lidl România a unei campanii de donații la casele de marcat, având drept beneficiar Centrul Step by Step, prin care își propune să contribuie la modernizarea învățământului românesc și susținerea Educației Timpurii.